До чого вдаються супермаркети, аби відвідувачі витрачали більше
- Візок для покупок
- Полиці з фруктами, овочами та ягодами — ближче до входу
- Квіти, які також розміщують ближче до входу
- Уже нарізані продукти
- Спокійна фонова музика
- Хитрощі з цінниками
- М’ясна та рибна продукція викладається на полицях білого кольору
- Акцій багато… буває
- Товари поруч із касою
- Непотрібний товар — не залишиш
- Маршрути в магазинах: як вас направляють до непотрібних покупок
Хтось відвідує супермакет разово, щоб закупитися на тиждень. Хтось протягом тижня приходить за покупками кілька разів. Хтось здійснює покупки частково на ринку, де можна придбати овочі, фрукти, ягоди та молочну продукцію, а все інше — у супермаркеті. Однак суть залишається одна: всі ми є їхніми відвідувачами. Де, як не в супермаркеті, добре спрацьовують маркетингові ходи і приховані маніпуляції? Про них поговоримо сьогодні.
Візок для покупок
Звісно, це зручно, адже покупець штовхатиме його, а не носитиме в руках, як у ситуації з кошиком. Однак приховано одне «але»: візок великий — купити захочеться більше. Складається враження, що продукції в ньому мало, а все через розміри. Вагу ж кошика покупець відчуває одразу — і його торговий маршрут скорочується. До того ж поміщається в нього менше, тому до каси покупець прямуватиме швидше.
Полиці з фруктами, овочами та ягодами — ближче до входу
Тут робиться акцент на силі волі людей, чим зумовлене таке розташування товарів. Спочатку вони купують те, що позитивно впливає на їхній організм — фрукти, овочі та ягоди. Мозок фіксує цей факт. Після цього саме сила волі або дає покупцям порушувати власні кордони або ж ні. Звісно, в такому разі все індивідуально.
Однак дослідники встановили, що що більше корисного купує людина, то вища ймовірність придбання тих самих некорисних продуктів, тобто алкоголю, сухариків, чипсів тощо.
Квіти, які також розміщують ближче до входу
Завдяки запаху квітів виділяється дофамін, який є гормоном задоволення і радості. Так людина ще більше налаштовується на приємне проведення часу, вже свідомо дозволяючи собі сьогодні придбати більше. І правильна ароматизація магазинів, особливо в поєднанні з великими візками, відмінно стимулює імпульсивні покупки.
Уже нарізані продукти
Не завжди покупці відвідують магазин у бадьорому стані. Часто це трапляється саме після роботи — з останніх сил. Тому вони купують продукцію, яка вже нарізана і яку можна одразу вживати — менше роботи. До такої належать фрукти, овочі, сири, ковбаси, хліб. Але нарізаний товар завжди дорожчий. Можливо, той самий сир ви сьогодні їсти не будете, а вже переплатите.
Спокійна фонова музика
Завдяки цьому створюється відповідна атмосфера, коли покупець може розслабитися — і провести більше часу, роздивляючись полиці з товарами.
Хитрощі з цінниками
Хоча всі знають про ці скорочення (наприклад, 99 грн замість 100 грн), підсвідомо сприймають це як вигідну знижку. Або коли стара ціна виділяється більш виразним і великим шрифтом, а нова зазначається дрібним.
М’ясна і рибна продукція викладається на полицях білого кольору
У поєднанні з правильним освітленням у супермаркетах за такого розміщення вона виглядає свіжою, тож виникає більше бажання її придбати.
Акцій багато… буває
«Купуйте 2 товари за ціною 1»: так, це вигідно. Однак треба чітко розуміти, який термін придатності в цієї продукції. Якщо ви не встигнете використати його і він зіпсується, то така економія зовсім не вигідна. Чи справді вам потрібен цей продукт? Або ж вас просто спокушає сам факт, що акція є? Якщо ж пропозиція дійсно вигідна, але коштів на неї не вистачає — не варто втрачати таку можливість. Можна швидко подати запит на позику без відмови на картку — і дозволити собі омріяні придбання.
Товари поруч із касою
Покупці звертають на них увагу, поки стоять у черзі. Добре, коли вона невелика, а не навпаки. А якщо ви прийшли ще й з дітьми, яким цікаво все розглядати! Солодощі, жувальні гумки, вода, серветки, кава в стіках, батарейки — це ще не повний перелік того, що можна там знайти.
Непотрібний товар — не залишиш
Поки покупець стоїть у черзі до каси, то може передумати щодо якогось товару, але супермаркети не передбачають, де можна було б залишити його та інші такі товари. Більший відсоток людей не відмовляється від товару, бо банально, але потрібно повертатися назад до полиці, де він був узятий. Тим паче, якщо черга вже ось-ось підійде, а полиця з товаром розташована в глибині супермаркету.
Якщо ж бажання відмовитися від вибраної продукції виникло через нестачу коштів і терміново потрібні гроші, то вирішити цю проблему можна, навіть стоячи в черзі. Заявку легко подати зі смартфона — і на її схвалення знадобиться лише кілька хвилин.
Маршрути в магазинах: як вас направляють до непотрібних покупок
Шлях кожного відвідувача ретельно продуманий таким чином, щоб до списку покупок потрапили додаткові товари. Грамотне проєктування і зонування простору підсилює маркетингові прийоми, а яскрава упаковка продуктів, доповнена червоними цінниками, так і вабить з полиць.
Основні точки уваги
Ключові товари розташовані в місцях, де покупці проводять найбільше часу або починають свій шлях:
- вхід;
- зона каси.
Дорогі товари розміщують на полицях на рівні очей, щоб вони точно не залишилися поза увагою.
Стратегія «золотого трикутника»
Суть у тому, що шлях клієнтів супермаркету проходить за певною схемою:
- продукти першої необхідності знаходяться в глибині;
- прямуючи до них, покупець проходить через стелажі з популярними товарами;
- навколо — пропозиції за зниженою ціною.
У результаті спрацьовує психологія знижок, а візок для покупок поступово заповнюється незапланованими придбаннями.
Приклад ідеального маршруту покупця
Хліб, м’ясо і молочна продукція розташовані в дальніх кутах, а дорогою до них доведеться пройти крізь ряди із солодощами, випічкою та іншими товарами не першої необхідності. Біля каси — десятки дрібниць, які так і ваблять дітей і дорослих. На тлі грає музика для покупців і витають приємні аромати — утриматися від спонтанних придбань практично неможливо. Але навіть якщо довелося дещо перевищити виділений на закупівлі бюджет, можна швидко взяти кредит без відсотка — і через декілька хвилин потрібна сума вже надійде на рахунок.
Купуємо грамотно, щоб витрати не відбивалися негативно на балансі карт. Якщо знадобляться гроші до зарплати, SOS CREDIT пропонує свої послуги. Отримайте до 20 000 грн. Нові клієнти подають заявку під вигідні від 0,01%, а для повторних завжди є промокод на знижку.
Гіперпосилання на істотні характеристики послуги з надання споживчого кредиту.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
У разі користування фінансовою послугою Товариства з обмеженою відповідальністю «СОС КРЕДИТ» (далі-Товариство), попереджаємо про можливі наступні наслідки для споживача:•те, що порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію та ускладнити отримання позики/кредиту надалі;•те, що фінансовій установі забороняється вимагати від споживача придбання будь- яких товарів чи послуг від фінансової установи або спорідненої чи пов’язаної з ним особи як обов’язкову умову надання споживчого кредиту;•те, що для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ;•те, що фінансова установа має право вносити зміни до укладених зі споживачами договорів Кредиту тільки за згодою сторін;•можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації;•те, що можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредиту залежать від обраного споживачем способу сплати;• те, що ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов’язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит здійснюється зі зміною умов попередньо укладеного договору.
|