МІКРОКРЕДИТУВАННЯ: ПРИЧИНИ ПОПУЛЯРНОСТІ
Слово “мікрокредитування” з’явилося на устах українців не так давно. З кожним днем все більше і більше людей беруть кредити онлайн, стаючи клієнтами мікрофінансових компаній. Давайте ж розберемося докладніше, що таке мікрокредитування і чому воно таке популярне?
Ідея
Автором ідеї став Мухаммед Юнус, професор економіки з Бангладеш. Мухаммед отримав освіту на економічному факультеті Даккотского університету. Після цього хлопець працював з відомими економістами Нурул Ісламом і Рехманом Собхані. Коли Мухаммед повернувся на батьківщину, він вирішив допомогти своїй країні, яка переживала не найкращі часи. У 1974 році у Бангладеші настав голод.
Юнус з’ясував, що навіть мінімальний кредит здатний вплинути на виживання людини в подібних умовах. Молодий професор вирішив перевірити теорію дослідним шляхом, задіюючи власні заощадження. Перший кредит розміром в 27 $ був виданий жінкам, які працювали на фабриці бамбукових меблів. До речі, саме тоді він зазначив, що банки не бажають зв’язуватися з бідняками через високі ризики неповернення грошей.
Вихід
Зовсім скоро, через пару років, Мухаммед відкрив власний банк під назвою “Грамін”, який спеціалізувався на мікрокредитуванні соціально незахищених верств населення. В цілому банк видав близько 4 мільйонів позик загальною сумою в 5 мільярдів доларів. Щоб забезпечити повернення коштів, фахівці розробили систему кругової поруки. Як це відбувалося на практиці?
Люди, які зацікавлені в кредитуванні утворюють неформальну групу. Кожен з них ручається за іншого, також вони отримують вигідну процентну ставку. В результаті клієнти задоволені можливістю взяти кредит, а банк – гарантіями повернення коштів.
Мікрокредитування сьогодні
Якщо говорити про сучасні реалії, то саме на досвіді Мухаммеда Юнуса базуються пропозиції всіх мікрокредитних компаній не тільки в Україні, але і в світі. І SOS CREDIT не виняток. За даними Міжнародного банку в світі існує близько 7000 мільйонів мікрофінансових організацій, в той час як клієнтами, які надають перевагу кредитам онлайн є більш ніж 16 млн. Чоловік.
Що ж приваблює клієнтів?
В основному клієнтами мікрокредітних організацій є люди, які намагалися брати кредити в банку і зазнали поразки. Здебільшого позичальники не мають змоги впоратися з вимогами, які банківські установи висувають клієнту: поручителі, застави, довідка з місця роботи та довідка про доходи. А якщо людина не має офіційної роботи? Або його кредитна історія далека від ідеалу?
Лояльність – саме за рахунок неї мікрофінансові організації все активніше розвиваються в Україні. До того ж, оформлення кредиту онлайн займає не більше 20 хвилин, та й не вимагає особливого пакету документів.
Навіщо брати кредит онлайн?
В основному клієнти беруть невеликі грошові суми для термінових витрат: оплати комунальних платежів, придбання техніки, інші невідкладні потреби. Відомі випадки, коли позичальники ставали постійними клієнтами у МФО. Деякі брали 1-2 кредита і, виправивши своє фінансове становище, більше не поверталися до позик. Але є і ті, на рахунку яких більше 50 і навіть 100 кредитів.
Оформлення позик онлайн набагато простіше, ніж здається. А ще незаперечна перевага МФО і компанії зокрема – гроші на карті вже через 15 хвилин. Як бачите, вплив Мухаммеда Юнуса на стан ринку мікрокредитування неоціненний. Хоча за останні десятиліття багато що змінилося, але потреба в більш лояльному і надійному кредиторі тільки зростає.
Гіперпосилання на істотні характеристики послуги з надання мікрокредиту згідно вимог Національного банку України та інших законодавчих актів України.
Гіперпосилання на істотні характеристики послуги з надання споживчого кредиту.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
У разі користування фінансовою послугою Товариства з обмеженою відповідальністю «СОС КРЕДИТ» (далі-Товариство), попереджаємо про можливі наступні наслідки для споживача:•те, що порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію та ускладнити отримання позики/кредиту надалі;•те, що фінансовій установі забороняється вимагати від споживача придбання будь- яких товарів чи послуг від фінансової установи або спорідненої чи пов’язаної з ним особи як обов’язкову умову надання споживчого кредиту;•те, що для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ;•те, що фінансова установа має право вносити зміни до укладених зі споживачами договорів Кредиту тільки за згодою сторін;•можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації;•те, що можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредиту залежать від обраного споживачем способу сплати;• те, що ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов’язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит здійснюється зі зміною умов попередньо укладеного договору.
|