Що робити, якщо дзвонять колектори?
Не секрет, що існують позичальники, які не зовсім сумлінно виконують свої зобов’язання. Банки втомлюються боротися з такими клієнтами і продають їх борги колекторським фірмам, але це вже зовсім інша розмова й інша історія. Що робити, якщо дзвонять колектори та які правила спілкування з ними? Як уникнути проблем і вийти з ситуації переможцем? Саме про це ми і поговоримо в даній статті.
Хто ж такі колектори? Слово походить з англійської мови to collect (“збирати”). Це людина, яка збирає борги, які не були вчасно повернуті кредитору. Відповідно, основне завдання колекторів – зібрати гроші. Не всі колекторські фірми працюють чітко відповідно до чинного законодавства. Їх основне завдання – повернути потрібну суму будь-яким способом. Коли вони телефонують, і що робити, якщо погрожують колектори?
Як спілкуватися з колекторами – основні правила
Якщо ви думаєте: “У мене немає кредиту, мені точно це не загрожує”, то помиляєтеся. Кожен з нас знаходиться у групі ризику. Хтось давно погодився бути поручителем і вже забув про це, у когось могли вкрасти документи й зробити позичальником без його відома. Ситуації бувають різні, тому кожній людині корисно знати, що робити в такій ситуації:
- Запишіть розмову. Сьогодні практично на кожному смартфоні є функція запису, скористайтеся нею. Вона знадобиться у тому випадку, якщо співрозмовник почне поводити себе некоректно – грубити, погрожувати, використовувати нецензурну лексику.
- Познайомтеся. Обов’язково попросіть абонента назвати свої ПІБ, посаду і організацію, де він працює. Запишіть отримані дані, так ви їх точно не забудете в майбутньому.
- Попросіть пояснити суть питання. Уточніть, на якій підставі вас турбують, згідно якого документа. Запишіть всі дані – номери договорів кредитування, на які буде посилатися колектор. Варто розуміти, що вам можуть зателефонувати помилково – можливо, переплутали з однофамільцем. Трапляється, що люди купують SIM-карту мобільного оператора, а вона вже раніше комусь належала. Не виключено, що недобросовісному позичальнику з купою боргів.
- Поясніть ситуацію, що склалася. Якщо вам зателефонували помилково, відразу поясніть хто ви. Якщо ви дійсно маєте борги, розкажіть про причини несплати кредита: втрата роботи, хвороба або інше. Поясніть, що намагаєтеся вирішити ситуацію та не відмовляєтеся від своїх зобов’язань. Якщо ви вже робили якісь кроки для вирішення проблеми, вкажіть їх. Наприклад, просили банк про кредитні канікули або реструктуризацію.
- Не панікуйте та не сперечайтеся. Намагайтеся вести розмову максимально коротко і ввічливо. Якщо ви не знаєте, як правильно відповісти на те чи інше питання, краще промовчіть.
Пам’ятайте, якщо ви є неплатником і не хочете погашати борг, то в цьому випадку порушуєте закон. Ви ухиляєтеся від виконання зобов’язань, які взяли на себе при підписанні кредитного договору.
Що робити, якщотелефонують колектори та як цього уникнути?
Якщо ви не хочете в майбутньому спілкуватися з колекторами, уникайте прострочення платежів. На жаль, неможливо все передбачити в цьому житті, але намагайтеся брати тільки ті суми, які ви зможете повернути. Крім того, заздалегідь обговоріть з організацією можливість продовжити кредит.
Наприклад, оформляючи кредит онлайн у компанії SOS CREDIT, кожен позичальник може скористатися послугою пролонгації та продовжити термін користування коштами на 7,15 або 30 днів. Пролонгація дозволяє зберегти кредитну історію бездоганною. Також послугами МФО (мікрокредитної організації) ви можете скористатися в тому разі, якщо домовилися з колекторами внести частину суми в рахунок погашення боргу, а грошей немає. SOS CREDIT пропонує новачкам до 3 000 гривень строком до 15 діб під -50%. Така сума дозволить вирішити проблему хоча б частково, показати всю серйозність намірів і готовність співпрацювати з колекторами.
Беріть гроші тільки у перевірених кредиторів, не погоджуйтеся зайвий раз бути поручителем у ненадійних позичальників і не залишайте документи без нагляду, щоб в майбутньому не потрібно було дізнатися, як спілкуватися з колекторами.
Гіперпосилання на істотні характеристики послуги з надання мікрокредиту згідно вимог Національного банку України та інших законодавчих актів України.
Гіперпосилання на істотні характеристики послуги з надання споживчого кредиту.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
У разі користування фінансовою послугою Товариства з обмеженою відповідальністю «СОС КРЕДИТ» (далі-Товариство), попереджаємо про можливі наступні наслідки для споживача:•те, що порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію та ускладнити отримання позики/кредиту надалі;•те, що фінансовій установі забороняється вимагати від споживача придбання будь- яких товарів чи послуг від фінансової установи або спорідненої чи пов’язаної з ним особи як обов’язкову умову надання споживчого кредиту;•те, що для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ;•те, що фінансова установа має право вносити зміни до укладених зі споживачами договорів Кредиту тільки за згодою сторін;•можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації;•те, що можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредиту залежать від обраного споживачем способу сплати;• те, що ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов’язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит здійснюється зі зміною умов попередньо укладеного договору.
|