Витрати на дрібниці або куди зникають гроші?
Ви помічали, що не здійснюючи великі покупки, грошей не вистачає? Звичайно, цінники у супермаркетах підвищуються ледь не щодня, проте не завадить переглянути й витрати, на які ми мало звертаємо уваги. Підрахувавши їх, у підсумку виходить чимала сума — вартість тієї ж самої великої покупки. Такі маленькі витрати відчутно впливають на бюджет, але не на наше життя суттєво. Дослідження за минулий рік, у якому брали участь 40 000 людей, показує, що 76% українців збільшили свої витрати. 49%, планують виключно регулярні витрати, як наприклад, оплата комунальних послуг. 9% планує впровадити планування у своє життя, але наразі цього не робить.
У цій статті ми розповімо про 5 дрібних витрат, на які ми не звертаємо уваги, але насправді вони відчутні для гаманця.
1. Кава та перекуси
Так, ранкова кава — приємний ритуал, що додатково налаштовує на новий робочий день, не дивлячись на складні ночі для України. Багато людей вживає декілька філіжанок кави на день для більшого збадьорення та отримання насолоди. До 200 гривень у середньому щодня витрачають українці саме на каву. Якщо підрахувати за місяць у 31 день, то виходить сума 4200 гривень. Чимало, еге ж?
Якщо не було часу на приготування повноцінного обіду або доводиться мотатися у справах, то перекуси рятують. Це можуть бути снеки, батончики або ж їжа у закладах швидкого харчування, кафе. Додайте до 4 200 гривень за каву ще кілька тисяч на перекуси — це вже понад 5000 гривень щомісяця. Якщо брати у розрахунок середню зарплату по Україні у 24500 гривень, то 20% витрачається тільки на каву та снеки.
2. Доставка їжі
Відразу на думку спало те, що не тільки ми її з’їдаємо, а й вона з’їдає наші гроші. Коли немає сил готувати або банально — не хочеться готувати, то такий варіант приходить на поміч. Проте, як мінімум, ви замовляєте на 200-300 гривень на людину, додаємо до цього вартість доставки. 2 доставки на тиждень обійдуться у +/- 500 гривень, що на місяць — 2 000 гривень.
У такому разі, краще вже робити замовлення на самовиніс, адже це має наступні переваги:
- непотрібно оплачувати послуги доставки;
- – у багатьох закладах за умови, якщо клієнт сам забирає замовлення, то на меню розповсюджується знижка 5-15%.
3. Підписки
Сучасний світ пропонує безліч можливостей: від підписок на кінозали, додатки із тренуваннями, абонемент у тренажерний зал, музичні платформи, розширені функції у різноманітних додатках до книжкових сервісів. Це зручно, але водночас — фінансово непомітно небезпечно. Припустимо, середня вартість підписки 200 гривень, а таких у вас 5. Щомісяця приблизно 1000 гривень ви витрачаєте тільки на це.
Однак, не всіма підписками людина користується регулярно та й списуються вони автоматично — ви помічаєте вже, коли бачите, що з картки було списано певну суму. Краще провести ревізію всіх підписок та залишити тільки ті, якими ви користуєтеся на постійній основі. Автосписання із картки краще відмінити, щоб мати вибір, продовжувати підписку цього місяця чи краще наступного, коли буде час користуватися додатком. Користуйтеся додатками, де можна об’єднувати підписку між рідними та друзями — так кожен сплачуватиме виключно свою частину, адже сума ділиться між всіма.
4. Емоційні покупки
Буває так: заходиш у супермаркет виключно по хліб, а виходиш із повним візком або ж побачив знижку на якусь річ — рука сама тягнеться до гаманця й замовити. Це класика емоційних покупок. Ми здійснюємо їх часто, коли стресуємо або навпки — у нас піднесений настрій. Рішення щось купити з’являється не тому, що це дійсно треба, а бо нам так диктує настрій.
Маркетингові фішки також спонукають витрачати більше — з яскравими вітринами, обмеженими пропозиціями «залишилося лише 3 одиниці» або «знижка ще діятиме лише 2 дні» та іншими пропозиціями. Вони створюють ілюзію вигоди.
Соціальний вплив також має значення.Наприклад, відомий блогер прорекламував заклад, у якому він, нібито замовив неймовірний сет ролів — нам також хочеться спробувати. Або ж наші близькі люди придбали щось щойно — ця річ тепер здається необхідною й нам.
– Уникайте покупок у стані емоційного збудження — дайте собі 24 години. Купуйте тільки, якщо бажання до речі не зникає.
– Виділяйте фіксовану суму саме на приємності для душі, які точно не будете перевищувати.
– Складайте вішліст, щоб якщо це й емоційні покупки, то щоб вони були дійсно бажаними та необхідними вам.
5. Таксі
Додатковий комфорт, який іноді обходиться задорого. Коли надворі негода, немає настрою на прогулянку або ж ми запізнюємося, то таксі — зручний варіант. Проте кожна зручність має власну ціну: одна поїздка може коштувати до 200 гривень, а якщо їх кілька на тиждень, то це понад півтисячі гривень. Якщо розраховувати виклики таксі на місяць, то виходить 2000 гривень, у рік це 24000 гривень.
Для порівняння, середня зарплата у країні зараз 24 500 гривень, отже одна з повноцінних зарплат витрачається саме на таксі, у такому разі. Якщо викликати таксі у пікові години або ж на триваліші маршрути, то вартість звичайно ж буде у рази вищою. Замінити таксі можна громадським транспортом або ж велосипедом у теплі сезони.
Висновок:
Багато людей впевнені, що вони не роблять жодних зайвих витрат. Проте, проаналізувавши лише кілька таких дрібниць — сума набігає значна. Ми рекомендуємо не відмовлятися від всіх приємностей життя, до яких ви звикли. Ми акцентуємо увагу на усвідомленому підході до витрат, тим паче, на дрібниці. Саме вони спустошують гаманець нехай і повільно, але дуже впевнено. Ми вказали прості кроки, слідуючи яким вдасться звільнити кошти для важливих речей: подушки безпеки, навчання, довгоочікуваної відпустки та інших аспектів життя, що дійсно є необхідними.
Гіперпосилання на істотні характеристики послуги з надання мікрокредиту згідно вимог Національного банку України та інших законодавчих актів України.
Гіперпосилання на істотні характеристики послуги з надання споживчого кредиту.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
У разі користування фінансовою послугою Товариства з обмеженою відповідальністю «СОС КРЕДИТ» (далі-Товариство), попереджаємо про можливі наступні наслідки для споживача:•те, що порушення виконання зобов’язання щодо повернення Кредиту може вплинути на кредитну історію та ускладнити отримання позики/кредиту надалі;•те, що фінансовій установі забороняється вимагати від споживача придбання будь- яких товарів чи послуг від фінансової установи або спорідненої чи пов’язаної з ним особи як обов’язкову умову надання споживчого кредиту;•те, що для прийняття усвідомленого рішення щодо отримання Кредиту на запропонованих умовах споживач має право розглянути альтернативні різновиди споживчих кредитів та фінансових установ;•те, що фінансова установа має право вносити зміни до укладених зі споживачами договорів Кредиту тільки за згодою сторін;•можливість споживача відмовитися від отримання рекламних матеріалів засобами дистанційних каналів комунікації;•те, що можливі витрати на сплату споживачем платежів за користування Кредиту залежать від обраного споживачем способу сплати;• те, що ініціювання споживачем продовження (лонгації, пролонгації) строку погашення споживчого кредиту (строку виконання грошового зобов’язання)/строку кредитування/строку дії договору про споживчий кредит здійснюється зі зміною умов попередньо укладеного договору.
|